Co zrobić, jeśli klucz SSH do maszyny wirtualnej nie został dodany lub został usunięty?
OpenStack umożliwia dodanie klucza SSH do maszyny wirtualnej tylko podczas jej tworzenia, więc jeśli klucz SSH do maszyny wirtualnej nie został dodany na początku, możesz rozważyć następujące opcje:
Możesz spróbować zalogować się za pomocą konsoli OpenStack w Horizon (patrz: Jak uzyskać dostęp do maszyny wirtualnej z konsoli OpenStack na NSIS Cloud) i dodać klucz SSH zgodnie z artykułem Jak dodać klucz SSH z konsoli internetowej Horizon na NSIS.
Jeśli maszyna wirtualna jest nowa i nie zawiera żadnych ważnych danych ani dołączonych volumes z danymi, można ją po prostu usunąć i utworzyć nową.
Jeśli maszyna wirtualna ma dołączony volume, można go odłączyć, usunąć maszynę wirtualną, utworzyć nową maszynę wirtualną i ponownie dołączyć volume.
Jeśli masz ważne dane, a klucz SSH został przypadkowo usunięty (z komputera, z którego się łączysz lub z samej maszyny wirtualnej), możesz:
Utworzyć snapshot maszyny wirtualnej
Odłożyć „na półkę” starą maszynę wirtualną
Uruchomić nową maszynę wirtualną ze snapshot. Jeśli wszystko działa, możesz usunąć starą maszynę wirtualną.
Po uruchomieniu nowej maszyny wirtualnej ze snapshot dostępne będą wszystkie opcje początkowe (takie jak reguły bezpieczeństwa i klucze SSH). Jeśli nie masz dostępnych kluczy SSH, po prostu utwórz nowy w sekcji Project → Compute → Key pairs.